Visar inlägg med etikett Skogen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skogen. Visa alla inlägg

lördag 26 juli 2014

Svalkande regn.....




har vi fått i dag efter den enorma värmen i så många dagar, 32 grader.
Här har vi så torrt så att björkarna har blivit helt gula i denna veckan
som på hösten, så nu behöver vi regn.

Så är det en vecka kvar i Vägkyrkan i Hålta så passa på att se ut-
ställningen i församlingshemmet, och övriga program.

Stina

måndag 29 augusti 2011

Björnbärstid



Björnbär är gott men ack så man river sej, för det är klart
att man måste ju nå de där som frestar en bit in i snåret
hur svåra de än är att komma åt. Lagom innan nästa regnskur
fick jag lite i byttan, men taggar har jag överallt.

Stina

fredag 12 augusti 2011

Kantareller



Många hittar och plockar mycket svamp och jag brukar bara
få några stycken när jag letar. Men igår kväll lyckades jag få
lite mera i korgen. Lycka, för det är ju så gott.

Så är det lördag och jag har öppet 10 - 14 och loppiset fortsätter
t.o.m. lördag den 20 aug.

Stina

fredag 13 maj 2011

Mellan hägg och syren.....



Ja nu blommar häggen och det sägs ju att skomakaren stängde
mellan hägg och syren, och det gjorde han väl rätt i, för nog är
det en vacker tid.
Men jag har öppet imorn lördag 10 - 14 som vanligt.
Välkommen!

Stina

tisdag 11 januari 2011

Januari



Tänk redan 11 januari, tiden går fort också i år.

De är väl söta mina rådjur som kommer och letar mat,
äpplen smakar nog gott nu när det är svårt för dem att
hitta något. Nu ska jag lägga ut mera.
Så har jag tagit ut julen och solen skiner och ljuset kommer
för varje dag.
Nu blir det att sitta i vävstolen och väva på beställningar.

Så har jag STÄNGT nu på lördag den 15 jan. men vill du
komma på veckan så är du välkommen att höra av dej.

Sedan blir det som vanligt öppet på lördagar.

Stina

tisdag 12 oktober 2010

Minnen



I helgen var vi på promenad i min barndomsskog.
Där finns många minnen sen jag var liten när vi var där
och plockade blåbär, och vi hade kor och får och pappa
hämtade ved. Vid den lilla bäcken som slingrar sej var jag ofta.

Stina